Προχθές, η αστυνομία του Μαϊάμι συνέλαβε έναν άνδρα, ο οποίος έσπασε ένα βάζο αξίας ενός εκ. δολαρίων από την καλλιτεχνική συλλογή με τίτλο «Βαμμένα βάζα» του αντιφρονούντα Κινέζου καλλιτέχνη Αϊ Γουέι-Γουέι, η οποία εκτίθεται στο Perez Art Museum, στην έκθεση με τον τίτλο "According to what?".

Magnify Image
Τα βάζα του Γουέι Γουέι



Δράστης του πρωτοφανούς αυτού γεγονότος, ο ζωγράφος Μάξιμο Καμινέρο. Ο Καμινέρο διαμαρτυρήθηκε με αυτό τον τρόπο επειδή το νέο Μουσείο της Πόλης στο Μαϊάμι φιλοξενεί εκθέσεις μόνο της διεθνούς καλλιτεχνικής σκηνής.
Δεν είναι η πρώτη φορά φυσικά, όπου ένα έργο τέχνης βανδαλίζεται ή καταστρέφεται.
Το 2007, μια ομάδα από εισβολείς παραβίασε το Μουσείο Ορσέ στο Παρίσι και άνοιξε μια τρύπα σε έναν πίνακα του Μονέ. Στην πόλη Λουντ, στη νότια Σουηδία, μια ομάδα από βανδάλους, κρατώντας λοστούς και τσεκούρια, όρμησε μέσα σε μια γκαλερί καταστρέφοντας αρκετές, τολμηρές φωτογραφίες του Αμερικανού φωτογράφου Αντρες Σεράνο.

Magnify Image
Αντρες Σεράνο, Ιησούς από ακατάλληλα υλικά


Ο όρος βανδαλισμός προέρχεται από το Γερμανικό φύλο των Βανδάλων, οι οποίοι συνήθιζαν κατά τις εκστρατείες τους να καταστρέφουν έργα τέχνης από τους τόπους των κατακτήσεών τους. Αφαιρούσαν από τα αγάλματα κυρίως τις μύτες και τα αυτιά με αφορμή μια προκατάληψη που έλεγε πως τα αγάλματα διαθέτουν ψυχή και έτσι, καταστρέφοντάς τα, αφαιρούσαν τη